• Nabízíme kompletní pneuservis pro osobní, užitková, SUV, OFFROAD vozidla i závodní speciály.
  • Prodáváme pneumatiky nové i použité všech rozměrů a značek, včetně duší a příslušenství.
  • V široké nabídce jsou zastoupeny všechny renomované značky od běžných po méně známé.
  • Výběr vhodné pneumatiky s Vámi vždy ochotně zkonzultujeme a poradíme s výběrem vhodného typu odpovídajícího Vašim požadavkům.
  • Pneumatiky  NOKIAN, PAXARO nebo DIPLOMAT v  běžných rozměrech máme skladem, ostatní typy zajistíme nejpozději do druhého dne. Akční ceny na vybrané typy.

    NOKIAN jsou finské prémiové pneumatiky a jsou jistou volbou náročných motoristů, kteří kladou velmi vysoké nároky na funkcionalitu pneu.

    PAXARO je unikátní ekonomická řada vyznačující se vysokou spolehlivostí a dobrou kvalitou. Jsou vyráběné ve výrobních závodech německého koncernu Continental.

    DIPLOMAT jsou pneumatiky patřící do koncernu Goodyear, většinou vyráběné v závodech v Německu či Polsku.

Přezouvání, vyvažování a opravy pneu

Nabízíme přezouvání, vyvažování a opravy pneu všech osobních, užitkových, SUV a OFFROAD vozů, včetně závodních a runflat pneumatik. Vlastníme nejmodernější německé stroje, na kterých přezouváme kola do průměru 24“ a šířky disku 12“a elektromotorovou mikroprocesorem řízenou vyvažovačku kol s přehledným TFT LCD monitorem, která se vyznačuje vynikajícími technickými parametry.

 

Uskladnění pneumatik (pneuhotel)

Část našich zákazníků využívá možnost uskladnění sezónních kol v našem skladu. Tato služba nabízí zákazníkovi jak komfort, tak úsporu času při přezouvání. Správným uskladněním pneumatik prodloužíte jejich životnost a nebudete zbytečně vyhazovat sice neojeté, ale přestárlé pneumatiky. Cena za sezónní uskladnění sady kol 250 Kč u malých a středních kol a 350 Kč u velkých kol.

 

Několik rad jak pneumatiky správně uskladňovat:

Abychom mohli bez problémů použít pneumatiky také příští sezónu, je vhodné při uskladnění dodržet několik zásad:

  • Skladovat se vyplatí zimní pneumatiky se vzorkem hlubokým 3-4 mm. Menší vzorek se pro zimní provoz nehodí, pneu ztrácejí své vlastnosti a odborníci toto nedoporučují.
  • Pneumatiky skladujeme v suché, chladné a temné místnosti. Sluneční záření, vlhko, vysoké teploty čí působení chemikálií pneumatikám vadí.
  • Nejlépe je skladovat pneumatiky na ráfcích nahuštěné na normální tlak 4 ks do stohu na sebe. Skladujete-li pneumatiky bez ráfků, uložte je vedle sebe nastojato, je dobré je občas pootočit, abyste předešli jejich deformacím.
  • Na pneumatikách označte jejich předešlé umístění na vozidle.

Plnění pneu DUSÍKEM

Standardně nabízíme a doporučujeme našim zákazníkům plnění pneu dusíkem. Jednorázová investice (100 Kč za celý vůz - 4 ks pneu), kontrola a doplňování (při změně naložení vozidla - např. odjezd na dovolenou) ZDARMA.

Tento ekologický a nehořlavý plyn zvýší bezpečnost a pohodu při snížení nákladů při vaší jízdě.

Doporučený tlak je stanoven společně výrobcem pneumatik a výrobcem vozidla. Tyto informace o tlaku v pneumatikách se nacházejí v technické příručce nebo na etiketě umístěné v automobilu (sloupek dveří / víčko od nádrže, práh apod.).

Naplněním pneumatik vašeho vozu dusíkem docílíte:

  • snížení provozních nákladů
  • zvýšení životnosti pneumatiky
  • snížení zahřívání pneumatiky
  • zamezení oxidace pneumatiky a disků kol
  • snížení možnosti vzniku trhlin v pneumatikách
  • stálý tlak bez nutnosti pravidelné kontroly
  • výborně funguje s TPMS senzory (senzory tlaku)

 

Pneumatika huštěná VZDUCHEM
  • stlačený vzduch obsahuje velký podíl vzdušné vlhkosti
    • složení atmosféry:
      • 78% dusík
      • 21% kyslík
      • 1% ostatní plyny
  • přirozený úbytek tlaku
    • Kyslík prostupuje o 30% až 40% rychleji skrze stěnu pneumatiky než dusík. U pneumatik huštěných vzduchem je přirozený úbytek tlaku až 0,2 bar za měsíc.
  • nárůst a pokles tlaku při rozdílu teplot
    • V kompresorech a rozvodech vzduchu dochází k tvorbě kondenzátu, který je uzavřen v pneumatice.
    • Stlačením vzduchu s obsahem kondenzátu dochází k jeho zkapalnění. Voda způsobuje korozi disků, má vliv na vyvážení, životnost ventilů, senzorů tlaku (TPMS).
    • Při vzrůstající teplotě se kondenzát mění v páru, což má za následek velký nárůst tlaku. Přehuštěná pneumatika nezaručuje optimální kontakt s vozovkou.
  • Kyslík a kondenzát způsobují oxidaci v místech spojení pneumatiky s diskem a zvyšují ztráty tlaku v pneumatice.
Pneumatika huštěná DUSÍKEM
  • výrazné snížení podílu kyslíku a vzdušné vlhkosti
    • složení plnící směsi až 99,7% dusík
    • plnění vlastním generátorem dusíku
    • automatická plnička s certifikovaným složením a tlakem
    • eliminace lidské chyby při plnění pneu
  • stálý tlak

    • Odstraněním vzdušné vlhkosti a snížením procenta kyslíku pod 5% budou pneumatiky udržovat správný tlak. Již s 95% dusíky udrží pneumatiky optimální tlak třikrát až čtyřikrát déle.
  • minimální změny tlaku při rozdílu teplot
    • Rosný bod dusíku je -40ºC a nižší. Kolísání klaku vlivem teplot v pneumatice je mnohem menší, pokud je nahuštěna dusíkem.
    • Správně nahuštěné pneumatiky zajišťují optimální jízdní vlastnosti, snižují valivý odpor a riziko aqauplaningu.
    • Stabilní tlak prodlužuje životnost pneumatiky až o 25% a snižuje spotřebu vozidla až o 6%.
  • Správně nahuštěné pneumatiky přispívají k bezpečnosti silničního provozu a ochraně životního prostředí.

Ceník pneuservis

Ceny jsou uvedeny včetně DPH. Kompletní ceník je k nahlédnutí v provozovně.

Platba v hotovosti nebo platební kartou. Firemní zákazníci s obratem nad 10 tis. Kč možnost úhrady bankovním převodem.

Objednaní zákazníci mají vždy přednost a garantujeme provedení prací dle rezervace, tj. bez čekání.

V Hlavní sezóně doporučujeme rezervaci s předstihem na tel. 601 372 200. Volné termíny se rychle plní.

Pozn. Pokud máte u nás uskladněna kola na discích, je možné Vás "vepcat" i mezi již objednané zákazníky, přestože jsou všechny termíny již plné. Na tuto možnost se zeptejte. Pouze omezené množství míst.

Výměna kola již od 100 Kč
  • demontáž a montáž kola z/na osu vozu (4x)
  • vyvážení pneu (4x) vč. závaží
  • kontrola tlaku a stavu pneu
Kompletní přezutí kola (výměna pneumatiky) již od 150 Kč
  • demontáž a montáž kola z/na osu vozu
  • demontáž a montáž pneu z/na disk
  • vyvážení a huštění pneu (4x) vč. závaží


RADY A DOPORUČENÍ

 Kdy přezouvat pneumatiky?

Podle platné vyhlášky jsou zimní pneumatiky povinné od začátku listopadu do konce března (dle stavu vozovky). Osobní a užitková vozidla do 3,5 t musí mít zimní pneu na všech kolech, hloubka vzorku zároveň nesmí klesnout pod 4 mm. Odborníci doporučují zimní pneumatiky používat nejdéle čtyři sezóny. Po této době totiž ztrácí pružnost a prodlužuje se brzdná dráha vozidla.

Dalším kritériem pro přezutí pneumatik je průměrná denní teplota. Pokud poklesne pod 7°C doporučujeme vyměnit letní pneumatiky na zimní. Letní pneumatiky jsou vyrobeny z tvrdší směsi než zimní, a proto při této teplotě dochází k výraznému snížení jejich přilnavosti k vozovce.

Naopak při teplotách nad 7°C je vhodné použít letní pneumatiky, neboť nad touto hranicí teplot dochází ke zvýšenému opotřebení zimních pneumatik.

 

Huštění a tlak v pneumatikách

Tlak je opomíjeným, ale důležitým faktorem bezpečnosti a životnosti pneumatik. Pneu musí být kontrolovány za studena, tzn. pneumatiky stály nejméně 2 hodiny nebo ujely méně než 2 km. Druhá možnost kontroly pneu je za tepla, kdy přidáváte až 0,3 baru k doporučenému tlaku.

Tlak pneumatik musí být pravidelně kontrolován, minimálně jednou za měsíc. Doporučujeme provádět kontrolu každých čtrnáct dní a hlavně nezapomenout na rezervu. Nebo ověření tlaku u pneu provádějte před každou dlouhou cestou. Nezapomeňte zkontrolovat hodnotu tlaku v pneu podle naložení vozidla, který neodpovídá doporučenému tlaku výrobcem.

Pokles tlaku v pneumatice může být způsoben:

  • přirozeným unikáním vzduchu stěnami pneumatiky;
  • poklesem teploty okolního prostředí;
  • malými perforacemi, které u pneumatik bez duše sice nevedou k okamžitému vypuštění, ale časem mohou vést k nenapravitelnému poškození pneumatiky, k němuž jízdou s nedostatečně nahuštěnou pneumatikou dochází.

Jestliže používáte pro huštění pneumatik dusík, pak nemusíte kontrolovat tlak v pneumatikách.

Typy dezénů

Rozlišujeme několik základních typů dezénů a to symetrický, asymetrický a směrový.

  • Symetrický - symetrickou pneumatiku je možno umístit na vozidle na libovolnou pozici.
  • Asymetrický - vnitřní strana dezénu se liší od strany vnější a každá má svoji specifickou funkci. Obvykle vnitřní strana zajišťuje odvod vody a přenos záběrových a brzdných sil na vozovku. Strana vnější zajišťuje vedení v přímém směru a stabilitu v zatáčkách. U asymetrických pneumatik nerozlišujeme pravou a levou pneumatiku, pouze má vždy označenou vnější a vnitřní stranu (outside, inside), kterou je třeba při montáži dodržet.
  • Směrový (šípový) - každá pneumatika má šipkou označen směr otáčení pro jízdu vpřed.

 

Závady pneumatik 
  • ojeté kraje - podhuštěná pneumatika, nízký tlak
  • ojetý střed - vysoký tlak, přehuštěná pneumatika
  • nepravidelně ojetá pneumatika, ojetý jeden kraj - špatně seřízená geometrie
  • "zubatá", šikmo sjeté jednotlivé bloky, "poskákaná pneu" - špatné, nefunkční tlumiče
  • "probrzděná" - sjeté jedno místo - ploška - při intenzivním brzdění

 

Značení pneu

Výsledek obrázku pro pneumatika dot

195/65 R15 91V
  • 195 = Šířka pneumatiky v milimetrech
  • 65 = Profilové číslo - poměr výška/šířka pneumatiky v %
  • R = Konstrukce pneumatiky (R=radiální, D=diagonální, B=bias belted)
  • 15 = Průměr ráfku v palcích
  • 91 V = Indexy zátěže a rychlosti (LI/SI)
  • Nokian = Výrobce
  • WR D4 = Model / dezén

 

Další značení:

TL, TUBELESS Bezdušová pneu
TT Dušová pneu
RF, XL Reinforced = zesílená bočnice
M+S Mud + Snow (bláto a sníh). Pneu určená pro zimní provoz
M/T Mud Terrain - pro terénní provoz
A/T All Terrain - na každý terén
A/S All Season - celoroční
FR Ochrana alu ráfku poed poškozením při najetí k obrubníku

DOT První dvojčíslí označuje týden a druhé rok výroby pneumatiky

Výsledek obrázku pro pneumatika dot
Pozor na stáří pneumatik, a to jak Vámi již používaných, tak nakupovaných (zejména na internetu)! Po uvedení pneumatik do provozu (jejich vystavení UV záření), je pak vlastníku vozidla doporučeno, používat pneumatiky do čtyř let od uvedení do provozu. Současně je podstatné, aby zákazník vnímal rozdíl mezi kvalitou pneumatiky od renomovaného výrobce a „kvalitou“ pneumatiky „čínské značky. Pečlivě střežené technologie výroby a složení směsi pneumatik, nelze na rozdíl od vzorku okopírovat. Koupě pneumatiky kvalitní značky, určené pro evropský trh, je pro Vás tedy především zárukou bezpečnosti

Určitému stárnutí pneumatiky prostě nezabráníte, pneumatika stárne provozem, stejně jako ostatní části auta, má prostě svojí životnost. Paradoxně také hodně záleží na kvalitě směsi a na tom, jak výrobce do ní přídává dostatek množství silika, různých chemických přísad. Neplatí vyloženě, že čím dražší pneumatika tím více vydrží a tím méně je náchylná stárnutí. Pokud je pneumatika kvalitní a kvalitního výrobce, tak může být i levná s výbornou výdrží. Pneumatiky prodávané jako nové by měly být vyrobené maximálně dva roky před jejich prodejem. Správný obchodník by měl zaručit, že je zákazník informován o datu výroby pneumatik, pokud jejich stáří přesáhne dva roky.

U již zakoupených pneumatik dbejte na jejich správné mimosezóní uskladnění, případně využijte služeb našeho pneuhotelu. Tato investice se vám zaručeně vrátí.

OUTSIDE, INSIDE Venkovní a vnitřní bočnice
ROTATION Směr otáčení
RFT, ROF Dojezdové pneu - pro vozy s indikátorem tlaku v pneumatikách
MFS, RPB, FP, FR Rim protection - zesílená boční ochrana ráfku pneu před poškozením - ochraný lem na pneumatice proti poškrábání alu kola např. u obrubníku
RBL vystouplá písmena na bočnici
OWT bílý nápis na bočnici
HP High Performance – výkonné pneumatiky
UHP Ultra High Performance – vysoce výkonné pneumatiky

 

Runflatové  - dojezdové pneumatiky

Samonosná technologie pneu (dojezd po defektu). Pneumatiky konstruované tak, aby i po defektu bylo možné stále pokračovat v jízdě, ovšem jen omezenou rychlostí, max. doporučeno 80 km/hod.

RFT Bridgestone - run flat tyre
SSR Continental - self supporting runflat
DSST Dunlop - dunlop self supporting technology
ROF Goodyear - run on flat
R/F Pirelli
ZP Michelin - zero pressure
EMT Extended Mobility Tyre
MOE Mobility extended
CS technologie Continental Conti Seal (samoopravná pneu do průrazu 5mm)

 Nenašli jste, co jste hledali? Zavolejte nám, napište nebo se zastavte a rádi Vám pomůžeme.


AUTOSERVIS                               PNEUSERVIS                              MYTÍ A ČIŠTĚNÍ                              TUNING                              KONTAKT